Název „komunitní škola“ vychází z latinského slova „communis“, které znamená „běžný“ či „společný“.
Komunitní školu můžete chápat jakožto vzdělávací centrum, které umožňuje vašim dětem studovat „jinak“ než na tradiční základní škole v rámci povinné školní docházky. Toto „jinak“ má každá komunitní škola specifikované po svém.
Naše komunitní škola vzniká jako „předvoj“ Základní Školy Mého Života, která bude fungovat od září 2024. Jejím cílem je zavést mezi děti funkční principy budoucího fungování ZŠ Mého Života a umožnit dětem již nyní studovat velmi efektivním, neomezujícím a zajímavým stylem.
Dítě studující v komunitní škole je oficiálně zapsané v jakékoli škole s certifikací MŠMT, kde pravidelně jednou za půl roku prochází přezkoušením prověřující nabité znalosti.
Komunitní Škola mého života vzniká jako první vlaštovka nového vzdělávacího systému určeného pro děti a mládež, který chceme kompletně vytvořit, a následně poskytnout veřejnosti.
V sektoru vzdělávání se pohybujeme již 15 let a za 10 letou dobu existence naší jazykové školy Perfect World se nám podařilo stát se s přehledem nejlépe hodnocenou jazykovou školou v České republice (dle nezávislého portálu jazykovky.cz).
Považujeme za svoji povinnost předávat své znalosti ohledně funkčních principů výuky dále a neomezovat je pouze na oblast cizích jazyků. Z toho důvodu jsme se rozhodli vytvořit zcela nový koncept vzdělávání dětí a mládeže, a umožnit tak novým generacím zažít školu jakožto skutečný základ života!
♥ Studujeme každý všední den 8-12.30h.
♥ Každý den 8-8:45h zahajujeme pohybovým kroužkem (procházka, cvičení, sportovní týmová hra)
♥ Naše děti se nejprve naučí zásadám správného učení se a až poté studují. Tyto zásady jsou v rámci studia stále přítomny a dětem se brzy stanou vlastními.
♥ Děti se učí individuálně (každé dle svého vlastního studijního plánu), po každé nastudované látce zpracovávají úkoly a projekty a vše naučené uvádějí do praxe.
♥ Díky tomuto přístupu jim dává smysl, proč si jednotlivé znalosti osvojují, a dokáží je samostatně použít v reálném životě.
♥ Po obědě (12.30-13h) vstupujeme do odpoledního programu (13-15, maximálně 16:30h), kde se věnujeme praktickým činnostem, hrajeme si, staráme se o koně a „pracujeme rukama“.
♥ Odpolední program děti učí přídatným dovednostem, dává jim prostor se přátelit, učí je pracovat s volným časem, (aktivně) odpočívat, být kreativní a žít v komunitě.
————————————————————————————–
Shrnuto podtrženo, komunitní Škola Mého Života funguje každý všední den od 7.30-16.30h.
Každé dítě si na úplném začátku osvojí schopnost učit se a následně studuje dle vlastního studijního plánu. Tento je zcela v souladu s osnovami pro jednotlivé ročníky stanovené MŠMT.
Svůj individuální studijní plán si každé dítě stanovuje vždy na týden dopředu. Tento plán obsahuje minimální časovou dotaci, kterou musí dítě splnit u každého z předmětů, ale zároveň mu umožňuje věnovat se nějakému více, častěji a více do hloubky.
Nedílnou součástí studia jsou praktická cvičení, která následují každý oddíl, který si dítě osvojí. Všechna cvičení jsou vždy kontrolována učitelem, který garantuje plné pochopení látky a je dítěti neustále k dispozici.
Naši učitelé jsou profesionálové, kteří jsou zevrubně vyškoleni na efektivní způsob výuky, znají slepé uličky, do kterých se děti mohou dostat, dokáží jim pomoci z nesnází, a skutečně jim záleží na tom, aby děti látce rozuměly, dokázaly jí použít a byly ve škole šťastné.
Komunitní Škola Mého Života si navíc klade za cíl naučit děti mimo matematiky, češtiny nebo přírodopisu a angličtiny také základní dovednosti nezbytné pro praktický život – práci s časem, rozvržení zodpovědností, uvědomění si svých silných stránek, nalezení své životní cesty apod.
Komunitní Škola mého života vzniká z rukou a hlavy manželů Dominiky a Ondřeje Paškových, kteří jsou hlavními držiteli její vize. Vytvářejí koncept a postupy školy a garantují jejich správné (pro)vedení.
Hlavní učitelé ve Škole Mého Života jsou dva, aktuálně jsme ve fázi jejich hledání, následně nás čeká zevrubné zaškolení a zajištění, aby svoji práci dělali na naprostou jedničku. Jakmile budeme ohledně našich učitelů mít jasno, dáme vám o nich vědět více!
Ze zkušenosti víme, že děti při tradiční výuce z učebnic nebo výkladů od učitele často naráží na mnohé nejasnosti. Ať už se potýkáme s problémy s udržením pozornosti, nechápavými výrazy nebo nudou, toto opravdu není stav, ve kterém bychom chtěli naše studující dítě vidět.
Studium a vzdělávání (se) má za cíl z človíčka nechat vyrůst. Zlepšit ho. Posílit jeho znalosti v daném oboru a způsobit, že si bude jistější a bude více rozumět. To se v rámci tradiční školy často ale vůbec neděje. Není výjimkou, že se děti při učení ztratí už v nadpisu či instrukcích. Proč? Protože neznají a nemají osvojený správný způsob učení se.
Ve škole a doma po nás bylo vždy vyžadováno, abychom se učili, ale nikdo nám nikdy neřekl, jak na to. „Jak se mám ale učit?“ ptá se zmatené dítě samo sebe. „Nazpaměť?“ „Po řádcích?“ „Na přeskáčku?“ Netuší. A nikdo mu neporadí. Časem si najde svůj vlastní systém nebo to zabalí. Záleží na jedinci, rodinném zázemí, nápomocnosti paní učitelky a také chuti dítěte.
První zásadní změnou v naší komunitní Škole Mého Života je fakt, že děti nejprve naučíme umění učit se. Pomůžeme jim osvojit si zásady smysluplného studia a získávání informací, vyjasníme si, co získávání informací vůbec je a k čemu je dobré. Ukážeme dítěti, jaké dopady má vzdělávání na život jedince a po jakých krůčcích se i ono může dostat na různé úrovně vzdělanosti.
Díky tomu, že dítě pochopí cíl a účel vzdělávání, může následně úspěšně studovat. Díky tomu, že si osvojí jednoduché základní techniky učení se a zavede je do svého každodenního života, nebude pro něj jeho postup a růst mnohem uchopitelnější podoby a bude mu více vlastní. Dítě bude za svůj pokrok zodpovědné a bude mu na něm záležet. Bude rozumět tomu, proč do školy chodí, a čeho pravidelným a kvalitním nabýváním informací může dosáhnout.
První dny a částečně i týdny studia v komunitní Škole Mého Života jsou tedy věnovány učení, jak se učit. Dítě toto nově získané umění rovnou aplikuje a používá je v praxi při plnění různých úkolů a cvičení. Následně jej provází každou novou látkou, každým dnem, týdnem, měsícem a nakonec celým školním rokem. Díky své schopnosti samostatně se učit může dítě bez asistence dělat domácí úkoly a zvládnout jakýkoli úkol i doma, mimo školu.
Dále se naše děti neučí z učebnic, ale prostřednictvím výukových videí. Na každý předmět máme zpracovaná velmi kvalitní výuková videa, která odpovídají úrovním ročníků a stáří žáků. Děti z výukových videí získávají všechny potřebné znalosti. Jedno výukové video trvá cca 5-10minut a je vždy zaměřeno na jeden konkrétní jev, který je třeba zvládnout. Obsah našich výukových videí přesně odpovídá osnovám stanoveným MŠMT.
– Veškerou práci a péči učitelů
– Funkční studijní know-how a jeho osvojení si
– Odpolední doplňkové aktivity
– Každodenní sportovní a pohybové vyžití
– Prostředí „školy“ a jeho plné užívání
– Domácí úkoly a jejich opravu
– Pravidelné individuální hodnocení každého žáka
– Dostupnost učitele v případě jakýchkoli dotazů
– Pravidelné informační schůzky s učitelem i vedením školy
7 – 8 h … Ranní družina
8-12.30h … Výukový blok
12.30-13 … Oběd
Školné je možné platit předem na rok či po jednotlivých měsících.
Celkem denně 4h výuky a 4h družiny, týdně 20 hodin výuky a 20 hodin družiny. Týdně školné vychází na 2500 kč, v přepočtu na hodiny pak 62,5 kč na hodinu času.
Je pro vás školné příliš nákladné?
Zažádejte si o sponzoring Vašeho dítěte! Kontaktujte nás na domi@perfect-world.cz a spolu to zvládneme!